خیرین مسجد ساز درمرمت مساجد تاریخی مشارکت کنند

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس درجمع نمازگزاران مسجد احمد بن موسی (ع ) آذربایجانی های مقیم شیراز با اشاره به تلاش های این اداره کل درمرمت مساجد تاریخی فارس گفت: در طی سالهای گذشته مرمت مساجد تاریخی مهم وکیل شیراز ، مسجد جامع عتیق ، مدرسه خان شیراز و حدود 17 مسجد تاریخی در سطح استان از مهمترین اقدامات درراستای حفاظت و صیانت از مساجد تاریخی بوده است . 

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس مصیب امیری گفت: خیرین استان درساخت مساجد مشارکت های ارزند ه ای داشته اند که البته با توجه به اینکه اعتبارات دولتی برای مرمت مساجد ارزشمند تاریخی استان که از جایگاه ویژه ای نیز نرد عموم برخوردار می باشند محدود است لذا خیرین می توانند دراین امر خداپسندانه شرکت و برای حفاظت از مساجد تاریخی که یادگارهای ارزشمند دوره اسلامی می باشندنیز مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در جمع نماز گزارن این مسجد گفت : استان فارس به لحاظ دارا بودن آثار شاخص تاریخی و بیش از 2800 اثر ثبت شده در فهرست ملی که یک پنجم آثار تاریخی کشور را درخود جای می دهد و همچنین بافت های ارزنده تاریخی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.

وی به توانمندی های فارس در زمینه صنایع دستی نیز اشاره کردو گفت : بیش از 200 هزار نفردررشته های مختلف صنایع دستی که شاخص ترین آن ها دست بافته های داری ،خاتم و منبت می باشند فعالیت دارند.

این مقام مسئول به افزایش ورود گردشگران خارجی د رامسال نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و گفت  شرایط  جهت ورود گردشگران خارجی بهتر شده که باید این فرصت را غنیمت شمرد.
امیری درپایان درجمع نمازگزاران این مسجد به سوالات و پرسش های مردمی پاسخ داد.

گفتنی است با عنایت به لزوم تحقق منویات مقام  معظم رهبری در سال جاری که به نام (( اقتصاد ، فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی)) مزین  می باشدو طرح مسجد محوری که از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس می باشد،مدیرکل میراث فرهنگی فارس هر هفته روزهای دوشنبه در نماز مغرب و عشاء یکی از مساجد شیراز در جمع نمازگزاران حاضرشده و پاسخگوی سوالات مردم است.

انتهای پیام/

کد خبر 139303218